Treningi

energy-exercise-gym-1552242

Jak zacząć trening ?

Otóż według mnie jest to najlepsza chwila w życiu każdego człowieka. To działanie zmierzające do polepszenia swojego zdrowia. Z chwilą podjęcia decyzji o zwiększonej aktywności fizycznej rozpoczynamy okres, w którym staniemy się być bardziej pewni siebie, silniejsi, a codzienne trudy jakie przynosi nam życie oraz praca będą wykonywane z większym zapałem. Dając sobie wycisk na treningu będziemy przygotowani do wykonywania trudnych zadań. Jak zacząć ćwiczyć? – jedno z najtrudniejszych pytań dla osoby początkującej.

W Internecie jesteśmy w stanie znaleźć mnóstwo stron na temat tego jak rozpocząć trening, jednak ciężko znaleźć w jednym miejscu wszystko czego początkująca osoba by sobie zażyczyła. W każdym miejscu po części rozpisane jest co należy zrobić albo jest tyle napisane, że taka osoba zraża się już po pierwszej chwili wpisania powyższego pytania. Dlatego postaram się w jak najprostszy sposób opisać w punktach „procedurę” rozpoczęcia aktywnego trybu życia.

Siłownia, kalistenika

    1. Aby rozpocząć treningi na siłowni bądź treningi kalisteniki należy w pierwszej kolejności przygotować się do tego, że pomimo, iż będzie ciężko zobaczycie, że przyniesie wam to wiele radości.
    2. Po pierwszym mentalnym kroku należy wybrać plan treningowy:
      https://www.sportslife.pl/index.php/plany-treningowe/
    3.  Kolejnym etapem jest wyeliminowania zbędnych produktów z życia codziennego tj. różnego rodzaju napoi zawierających dużą ilość cukrów cola, wody smakowe itd. oraz spożywcze takie jak czipsy, fast foody, ciastka, cukierki itp. Gdy wyeliminujemy powyższe rzeczy należy dowiedzieć się co jest dla nas odpowiednie pod tym linkiem: https://www.sportslife.pl/index.php/dieta/
    4. Teraz zaczyna się etap, w którym uzyskaliśmy początkową wiedze na temat prawidłowego wykonywania treningu oraz odżywiania. W tym momencie rozpoczyna się etap pierwszego kroku czyli pójście na siłownie bądź wyjście na zewnątrz i skorzystanie ze sprzętu dostępnego publicznie lub pozostanie w domu i znalezienie małego „kącika” do wykonania swojego pierwszego treningu.
    5. Jeżeli ktoś nie ma dostępu do siłowni polecam trening kalisteniczny z uwagi na minimalistyczny rodzaj sprzętu jaki potrzebujemy. W pierwszych etapach treningu kiedy większość osób nie ma sprzętu jest to doskonała forma finansowa jak również rozwojowa. Natomiast jeżeli mamy dostęp do siłowni bądź w domu mamy podstawowy sprzęt wykonujemy trening siłowni (na blogu macie możliwość wyboru i zebrania informacji na temat treningu kalistenicznego oraz na siłowni – osobiście polecam kalistenikę jednak można wymieszać poszczególne ćwiczenia ze sobą i stworzyć niesamowicie ciekawy plan treningowy).
    6. Pierwszy trening zawsze będzie najcięższy pod względem psychicznym jednak w miarę upływu czasu przyzwyczaimy się do wysiłku.
    7. Pamiętajcie, aby na trening zabrać odpowiednią ilość wody tj. podczas samego treningu wystarczy ok. 1-1,5l wody.
    8. Po zakończonym treningu należy wykonać rozciąganie podstawowe znajdujące się w zakładce rozciąganie.
    9. Następnie należy spożyć shake po-treningowy, który znajdziecie w zakładce shake.
    10. Pełnowartościowy posiłek należy zjeść po około godzinie od spożycia posiłku po-treningowego.
    11. Gdy wszystko zrobiłeś czas na regeneracje czyli odpoczywaj i ciesz się z podjęcia pierwszego kroku.

Sporty walki

W ostatnich latach sztuki walki bardzo się rozwinęły, poprzez ich popularyzację w telewizji oraz social mediach coraz więcej osób chce próbować swoich sił na macie. Najlepszym i najwygodniejszym sposobem rozpoczęcia treningów sztuk walki jest poproszenie znajomego, który sam trenuje, aby pomógł nam przygotować się i następnie wdrożyć w tryb regularnych treningów oraz zasad panujących w klubie. Natomiast jeśli nikt z naszych znajomych nie trenuje sztuk walki pozostaje nam internet, w którym znajdziesz listę klubów gdzie będziesz mógł rozwijać swoją przygodę z wybraną dziedziną walk.

Rozpoczynamy trening od grupy początkującej. Ważne jest, żeby przychodzić na trening zawsze przed czasem ok. 10 minut, przywitaj się z każdym, zadbaj o swoją higienę, miej czysty, pachnący, wyprany strój, zabierz ze sobą laczki sportowe aby przejść z szatni na salę oraz pod prysznic, słuchaj uważnie trenera, nie rozmawiaj gdy trener tłumaczy technikę, bądź skromny, na macie obowiązuje hierarchia według doświadczenia, podchodź z szacunkiem do osób ćwiczących dłużej od Ciebie, po skończonym treningu podziękuj za dobry trening.

Pierwsze treningi mogą być trudne i ciężkie ze względu na brak techniki oraz kondycji. Bądź wytrwały, konsekwentnie dąż do zamierzonego celu, a po około miesiącu odczujesz sporą poprawę kondycji. Nabierzesz pewności siebie na treningu jak również w codziennym życiu.  Odżywiaj się zdrowo, śpij wystarczająco długo, pij dużo wody.