bieganie

biegnacy_mezczyzna

Jednym z ważniejszych elementów podczas biegania jest dopasowanie odpowiedniego obuwia. Aby zapoznać się bardziej szczegółowo z tematem zapraszam Cię do przeczytania poniższych artykułów dotyczących odpowiedniego zakupu:

  1. http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/1,105612,19138799,jak-wybrac-buty-do-biegania.html
  2. https://natural-born-runners.pl/Buty-do-biegania-cinfo-pol-27.html

Kolejny etap to wyjście na zewnątrz. Jeżeli od bardzo długiego czasu nie mieliśmy do czynienia z bieganiem to należy zacząć od marszu (pierwszy tydzień niech to bd zwykły marsz natomiast w drugim tygodniu szybkie tempo marszu). Niech on trwa taki czas aż poczujecie, że jesteście mocno rozgrzani (spoceni) np. minimum godzinę. Pamiętajcie też, aby na początku nie przesadzić z intensywnością treningu, żeby później nie nastąpiło zniechęcenie do kolejnego marszu, biegania.

W dalszym etapie to jest po około 2 tygodniach należy zacząć przeplatać marsz z bieganiem. Zaczynamy od truchtu około 3-5 min, a następnie przechodzimy do marszu około 3-5 min i tak na przemian powiedzmy, że takich serii zrobimy ok. 5 co daje nam przy najkrótszym czasie 15 min biegania truchtem i 15 min marszu. W całości wychodzi 30 min wysiłku.

Brawo jesteśmy silniejsi niż byliśmy dnia poprzedniego! Kolejny etap to zwiększanie czasu biegu przy obniżaniu marszu np. 5 -7 min biegu, a 2 min marszu, aż dojdziemy do etapu, gdy będziemy biegać nieustannie przez 20-30 min. W późniejszym czasie będzie to dłuższy okres czasu, bądź przejdziemy na określone dystanse np. 3km,5km,7km albo nawet 10 km nieustannego biegu.