Biblioteka

"Skazany na trening (Zaprawa więzienna)"

Przedmiotowa książka zawiera informacje odnośnie treningu kalistenicznego. Autorem książki jest były więzień Paul Wade, który opisuje ćwiczenia na bazie własnego ciężaru ciała. Ćwiczenia, które zamieszczone są w pierwszej części książki stosowane były przez autora w więzieniu. Opisuje ich „niezwykłą” siłę oraz szereg możliwości jakie płyną z powyższego treningu. Głównymi ćwiczeniami zamieszczonymi wewnątrz egzemplarza stały się: pompki, przysiady, podciągnięcia, wznosy nóg, mostek i pompki w staniu na rękach. Paul Wade przedstawia „żelazne zasady” dotyczące treningu, pracy nad własnym ciałem. Książkę w szczególności polecam dla osób początkujących jak również średnio-zaawansowanych.

"Skazany na trening 2 (Zaawansowana zaprawa więzienna)"

Kolejna części książek Paula Wade przedstawiająca dalszy rozwój treningu kalistenicznego. Wewnątrz znajdziemy opis nowych form treningu oraz części ciała m.in. trening przedramion, dłoni, łydek, realizacja krok po kroku ćwiczenia o nazwie flaga. Ponadto w dalszej części opisuje ćwiczenia dotyczące mobilności ciała, rozciąganie. Wskazuje na trzy główne zestawy ćwiczeń tj. Pozycja mostka, pozycja L oraz pozycja skrętu nazywając to „trifecta”. Ponadto dowiecie się jakie czynniki wpływają na słabe skupienie podczas treningu. W końcowej części zamieszona jest dieta jaką stosował Paul Wade będąc w więzieniu oraz znajdziecie szereg ciekawych informacji odnośnie prawidłowego żywienia. Polecam przeczytać dla własnej oceny, poziom zaawansowania dla każdego.

"Skazany na trening 3 (Kalistenika eksplozywna)"

No i wreszcie ukazała się trzecia z części książek Paula Wade czyli Skazany na trening 3 – kalistenika eksplozywna. Jest to według mnie najlepsza z części i jest to wielki krok w przód do szalonych ćwiczeń kalistenicznych. Po przeczytaniu pierwszych części skazanego na trening i zbudowaniu siły na bazie podstawowych ćwiczeń, które zostały zamieszczone czas na urozmaicenie treningu. Autor zamieścił 6 kluczowych ćwiczeń eksplozywnych tj. Skoki z mocą, pompki eksplozywne, sprężynka, salto do przodu, salto do tyłu oraz wejście siłowe na drążek. Ponadto znajdziecie informacje dotyczące wyrabiania mocy, rozwijania umiejętności oraz szybkości. Książka polecana również dla każdego jednak aby wykonywać ćwiczenia należy posiadać kilku miesięczny staż na siłowni lub treningu kalistenicznego.

"Encyklopedia Undergroundowego treningu siłowo-kondycyjnego"

Jak tytuł wskazuje jest to prawdziwa encyklopedia dotycząca treningów siłowo-kondycyjnych oparta na treningach z masą ciała jak również ze sprzętem jaki znajdziemy w domu, podwórzu, parku, gdziekolwiek jesteśmy. W pierwszej części powyższej książki znajdziemy historię Zacha Evena-Esh w której opisuje przebieg swojego życia, treningów oraz co najważniejsze opisał swoje odczucia podczas uprawiania sportu (kulturystyka, zapasy, trening siłowo-kondycyjny). Swoim zachowaniem niesamowicie motywuje do pokonywania swoich słabości, do przekraczania granic w treningu. W drugiej części książki opisuje nam metody treningowe oparte na ciężarze własnego ciała, siłownie ale również trening z przedmiotami znajdującymi się w naszym życiu tj. worki z piaskiem, opony, wykorzystanie ławek w parku itp. Autor pozostawił nam naprawdę solidny zestaw ćwiczeń zilustrowanych i szczegółowo opisanych. Plany dają wycisk, ponieważ miałem okazję kilka zestawów sprawdzić. Polecam dla każdego grona odbiorców od początkujących po tych bardziej zaawansowanych.

"Siła bez siłki"

Ksiązka oparta głównie na treningu z własną masą ciała czyli treningiem kalisteniczny. Autorem jest instruktor wojskowy, który stworzył plan na potrzeby szybkiego wzrostu siły, a także sprawności fizycznej w krótkim odstępie czasowym. Czytając książkę uzyskamy informacje dotyczące odżywiania, motywacji i dlaczego właśnie priorytetem są ćwiczenia z masą własnego ciała. Przedstawiony jest plan treningowy, który trwa zaledwie 30 minut. Ćwiczenia, które zostały opisane posiadają nieco inne nazwy jednak po ilustracji wiemy co ma na myśli autor (mówię o osobach, które w podstawowy sposób są w stanie rozpoznać dane ćwiczenie). Książka polecana dla osób początkujących jak również zaawansowanych jako forma powiększenia wiedzy w zakresie pracy nad własnym ciałem bez sprzętu.

"Przesuwanie granic. Wszechstronny trening siłowy bez sprzętu"

Al Kavadlo znany z treningów dotyczących pracy na własnej masie ciała. Wykonywanie najtrudniejszych ćwiczeń praktycznie nie sprawia mu żadnego problemu. Wydał jedną z części dotyczącą podstawowych ćwiczeń bez sprzętu. Ćwiczenia zawarte w książce opisane są w krótki ale treściwy sposób, wykonywane starannie zachowując prawidłową technikę. Dodatkową pomocą jest ich zilustrowanie. Książka polecana jest dla osób początkujących jednak odmiany ćwiczeń jakie są zawarte w książce mogą znaleźć odzwierciedlenie również dla osób bardziej zaawansowanych.

"Metoda Cross- Treningu"

Ćwiczenia, które zostały opisane w książce są niesamowitą odskocznią od większości „rutynowych” ćwiczeń, planów treningowych. Znajdziemy w niej mnóstwo nowych kombinacji treningowych, które rozbudowują masę, siłę, wytrzymałość oraz kondycję. Ponadto szereg różnorodnych ćwiczeń oraz szczegółowy opis ich wykonywania pozwoli osobie początkującej rozpocząć przygodę z cross treningiem. Szczegółowy opis i technika wykonywanych ćwiczeń pozwoli osobie początkującej na poprawne wykonywanie treningu minimalizując ryzyko kontuzji. Polecam książkę dla każdego poziomu zaawansowania sportowego.

"100 % Cross-Trening"

Kolejna z pozycji odnosząca się do treningu Crossfit. Autor książki opisuje ćwiczenia z wykorzystaniem masy własnego ciała oraz z minimalistycznym wykorzystaniem sprzętu. W krótkim okresie treningowym ćwiczenia zawarte w przedmiotowej książce pokazują nam, iż można w szybkim tempie rozbudować swoją siłę oraz kondycję. W jednym zestawie zebranych ćwiczeń Autor angazuje całe ciało do wysiłku. Ponadto mamy możliwość skorzystania z 12-tygodniowego planu treningowego. Doskonała pozycja dla osób początkujących oraz dla osób, które pragną poeksperymentować z własnym ciałem.

"Ewa Chodakowska. Myślnik. Twój codzienny motywator"

Idealna ksiązka dla osób, którzy rozpoczynają przygodę ze sportem ale nie tylko. To codzienny motywator do pokonywania własnych słabości. Zbiór wielu przemyśleń, cytatów niesamowicie angażuje do pracy na samym sobą. Pozycja polecana szczególnie dla Pań, które wahają się zrobić ten pierwszy krok w kierunku bycia Fit, zmiany swojego życia. Szczerze polecam dla każdego poziomu zaawansowania, kiedy mamy chwile słabości możemy zajrzeć do „Myslnika” i zaraz zmotywować się do treningu. Pamiętajcie bycie Fit to nie jest przymus.